21/4/10

Εκπαιδευτικό Πολυνομοσχέδιο vol.3

3. Εκπαιδευτικός ανασφαλής, συνεχώς αξιολογούμενος ώστε να είναι πειθαρχημένος κι υποταγμένος στις άνωθεν εντολές

Εξετάσεις για να μπει κανείς στο Πανεπιστήμιο, εξετάσεις για να πάρει πτυχίο, εξετάσεις για Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης μετά το πτυχίο. Κατόπιν συνεχόμενες εξετάσεις στον ΑΣΕΠ μέχρι να είσαι μέσα στον αριθμό των προσλήψεων που θα καθορίσει με οικονομικούς όρους το Υπουργείο. Μετά Δόκιμος Εκπαιδευτικός για δυο χρόνια με τον Μέντορα(!!!). Επιμόρφωση τα Σαββατοκύριακα, τα απογεύματα, στις διακοπές. Ύστερα Αξιολόγηση για τη μονιμοποίηση και σε περίπτωση που δεν κριθεί ικανός από τους πραίτορες τότε υποχρεωτική μετάταξη σε υπηρεσίες του Υπουργείου και αν αρνηθεί, απόλυση.

Είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της εκπαίδευσης που με τόσο καθαρό τρόπο η αξιολόγηση οδηγεί στην αφαίρεση του δικαιώματος εργασίας στο δημόσιο σχολείο. Αυτό δεν είναι απλώς αξιολόγηση-χειραγώγηση, είναι καθημερινός εικονικός θάνατος. Ο δόκιμος εκπαιδευτικός δεν είναι τίποτα άλλο παρά ο εν δυνάμει απολυμένος εκπαιδευτικός. Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείο παιδείας επιδιώκουν να μεταφέρουν το φόβο του ιδιωτικού τομέα στο δημόσιο. Όπως στον ιδιωτικό τομέα η ανασφάλεια κι ο φόβος της ανεργίας, οδηγούν χιλιάδες εργαζόμενους να υποτάσσονται στην απίστευτη παραβίαση των δικαιωμάτων τους, να αποδέχονται πολλά για να μη χάσουν τη δουλειά τους, το ίδιο θέλει να συμβεί το Υπουργείο και με τους εκπαιδευτικούς. Να μην αντιδράσει κανείς για τα πληθωρικά τμήματα, να μη διεκδικεί κανείς από την πολιτεία, να υποτάσσεται στην ιεραρχία της εκπαίδευσης, να κάνει με σκυμμένο το κεφάλι το μάθημά του, να αποδεχτεί την κρατική διδακτική και την κυρίαρχη ιδεολογία για τη μάθηση και τη σχολική γνώση, να ακολουθεί τα βιβλία της αμάθειας, τα αναλυτικά προγράμματα των αναγκών της αγοράς, να «πουλήσει» τους μαθητές τους στην αγορά της διαφήμισης, να τους προετοιμάσει όπως τους θέλει η αδηφάγα αγορά εργασίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: