21/4/10

Εκπαιδευτικό Πολυνομοσχέδιο vol.4

4. Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας: ο δούρειος ίππος της αξιολόγησης

clip_image002 Η άποψη του Υπουργείου ότι η σχολική μονάδα είναι ο βασικός φορέας βελτίωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης καθώς και ότι οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς με τις δράσεις τους είναι υπεύθυνοι για την αποτελεσματικότερη οργάνωση της διοίκησης και της διαχείρισης της σχολικής μονάδας, είναι και η καρδιά της προτεινόμενης μορφής αξιολόγησης.

Οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί καλούνται να γίνουν επιθεωρητές του εαυτού τους με κριτήρια και στόχους για το εκπαιδευτικό έργο που θέτουν το κράτος και η αγορά. Τα ίδια τα θύματα της κυβερνητικής πολιτικής καλούνται με αυτή τη μέθοδο να αξιολογήσουν το βαθμό συμμόρφωσης τους στην κρατική πολιτική για την εκπαίδευση. Οι στόχοι του Υπουργείου μέσα από τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης που προωθεί είναι:

-Να μεταθέσει την ευθύνη για τη σημερινή κατάσταση των σχολείων στους τους εκπαιδευτικούς, τους διευθυντές και τους γονείς, ενοχοποιώντας τους για αδράνεια και "έλλειψη επιχειρηματικού πνεύματος" έτσι ώστε να μείνει στο απυρόβλητο η κρατική πολιτική και να στρωθεί το χαλί για την προώθηση της αξιολόγησης – χειραγώγησης.

- Να κατηγοριοποιήσει τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς.

- Προετοιμασία του εδάφους για το πέρασμα των σχολείων στους Δήμους, μέσω του «Καλλικράτη» και για τη δημιουργία σχολικών αγορών, όπου το κάθε σχολείο θα πρέπει μόνο του να μεριμνά για τη συνολική του βιωσιμότητα.

-Να προωθήσει τη μετακύλιση των ευθυνών και των δαπανών των δημόσιων σχολείων κατευθείαν στους "πελάτες" (δηλ. στους γονείς)

-Να επιβάλλει στα στελέχη εκπαίδευσης και ειδικότερα στους διευθυντές, την εκσυγχρονισμένη εκδοχή του management, που στηρίζεται στην "τέχνη του επιχειρείν" και αντιλαμβάνεται το σχολείο σαν προβληματική επιχείρηση που οφείλει να αναζητήσει χρηματικές πηγές, εισφορές από τους γονείς, δωρεές, ευεργέτες, φιλανθρωπίες κλπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: